Így szerkesztünk mi: Corel Draw
2009.10.02. 09:07
A bejegyzés trackback címe:
https://design.blog.hu/api/trackback/id/1422236
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
SteveButabi 2009.10.03. 15:16:39
Nem azert hasznaljak a grafikusok az adobe csaladot, mert sokkal tobb efekt van benne. Hanem mert sokkal jobban kezreesnek a dolgok, logikusabb a felepitese. Sztem.
The Designer · http://design.blog.hu 2009.10.03. 16:08:54
@SteveButabi: Igazad van egyrészről, mert ezt a mondatot rengeteg designertől hallottam már. Viszont ez viszonlagos dolog. Én a Corel után tanuultam meg az Adobe cuccait, és volt már olyan, hogy 20 perc után a hajamat téptem Illustratorban, mert sehol sem jártam a munkában, és a Corelben már rég kész lettem volna. Egy biztos, a két program egészen máshogy közelíti meg a egy feladat megoldását.
Ződgyík 2009.10.27. 14:02:03
@SteveButabi: Jaja, de egyben a legkönyebben illeszthető és a legtöbb támogatás leszedhető hozzá. JA, és otthon is remekül elfut...
◄ViZion 2009.11.03. 14:55:02
Nekem is az Adobe a szimpatikus, a Corel használata nálam nagyon szerény -mondjuk a Corel tudásom is.
Szerintem is könnyebb pl. PS kezelése, logikusabban épül fel, átlátható (főleg 2 monitorral...)
Egy kérés: a rasztel-t cseréljétek már ki raszter-re
Szerintem is könnyebb pl. PS kezelése, logikusabban épül fel, átlátható (főleg 2 monitorral...)
Egy kérés: a rasztel-t cseréljétek már ki raszter-re
The Designer · http://design.blog.hu 2009.11.03. 15:31:54
@◄ViZion: köszi, a rasztert benéztem :) Úgy látszik nagy hatással volt lám Pilátus a Bláen életéből... bál akkol lasztel lett volna... :)
◄ViZion 2009.11.04. 00:26:10
hehe... nem látszottak a hsz-ek... majd beírtam, és látszódnak...
Önélzetes' a kis latol'!
Yah, csak a "flame" kedvéért...
www.youtube.com/watch?v=F3nxqM1tSyg
Ezért (is) a PS a nyerő nálam.
Munkatársam vektor és korel fan, örök harc van közöttünk, ha vmi nem jó nála, akkor jót röhögök, amikor a PS nem akar indulni, akkor kapom a "látod, mon'tam, hogy Corelt használj" dumáját... :)
Önélzetes' a kis latol'!
Yah, csak a "flame" kedvéért...
www.youtube.com/watch?v=F3nxqM1tSyg
Ezért (is) a PS a nyerő nálam.
Munkatársam vektor és korel fan, örök harc van közöttünk, ha vmi nem jó nála, akkor jót röhögök, amikor a PS nem akar indulni, akkor kapom a "látod, mon'tam, hogy Corelt használj" dumáját... :)
The Designer · http://design.blog.hu 2009.11.04. 08:03:55
@◄ViZion: Ja igen, néha még én is meglepődök a saját blogom működésén :)
Fasza kis photomanipulation van a videóban! Tud a srác - hát persze - beteg az aki ilyet egy vektorgrafikus programmal próbálna csinálni... :) Erre mondjuk a Corelnél van Photo-Paint - de annál meg azért sokkal jobb a Photoshop.
Tervezek valami összehasonlító postot, bemutatok full egyszerű dolgokat Pl. linear transparency, hogy hogyan csinálod meg az egyikben meg a másikban. Tutira vannak dolgok, amik az egyik programban 2 kattintás, a másikban meg van vele egy kis "szopacs".
Fasza kis photomanipulation van a videóban! Tud a srác - hát persze - beteg az aki ilyet egy vektorgrafikus programmal próbálna csinálni... :) Erre mondjuk a Corelnél van Photo-Paint - de annál meg azért sokkal jobb a Photoshop.
Tervezek valami összehasonlító postot, bemutatok full egyszerű dolgokat Pl. linear transparency, hogy hogyan csinálod meg az egyikben meg a másikban. Tutira vannak dolgok, amik az egyik programban 2 kattintás, a másikban meg van vele egy kis "szopacs".
2009.11.04. 08:10:37
A Corel évekkel ezelőtt leírta magát, mikor még csak százados pontossággal tudodd számolni, és a Pantone skálát is rosszul konvertálta bizonyos verzió. Tíz éve még komoly fejfájást jelentett, amikor valami feltörekvő titán corelben hozta a nyomdába az anyagot, utána meg csodálkozott az illesztési hibákon. Nagy hír volt anno, mikor bejelentették, hogy már négy tizedes a műveletek számítási pontossága! Kac-kac, minden más a kezdetektől öt tizedesig számol. Biztos sokat fejlesztették azóta, de aki nem ma kezdte a tervezést, annak a Corel rémálom marad. Képernyőn gyönyörű, de utána...
The Designer · http://design.blog.hu 2009.11.04. 08:33:59
@Ranx: Erre azt kell mondjam, hogy ott a pont! Igen, az illustrator/indesign valahogy mindig képes normális pdf-et csinálni - ugye mostmár a legtöbb nyomdának elég ha pdf-ben adod az anyagot - de a corelről ez nem mindig mondható el alapesetben!
A corelben igenis van egy kis szívás a nyomdai pdf generálás előtt és ezért trükközni kell egy kicsit. (pl. képpé kell konvertálni bizonyos dolgokat, hogy színhelyes maradjon pdf konverzió előtt). Én X4-ben dolgozok (jelenleg ugye ez a 14-es verzió) de amilyen Pantone színekkel én dolgoztam, ezzel a módszerrel megfelelően lettek kinyomva. Viszont az Adobe programoknál nincs ez a szívás, úgyhogy ezen a területen tényleg veri a corelt - még mindig.
kicsit OFF:
Amúgy te nem tudod véletlenül, hogy az hogy fordulhat elő, hogy a nyomda megkap egy pdf-et, abból kedden kinyom egyet egy másikat meg pénteken és a egyik sokkal sötétebb, mint a másik?
A corelben igenis van egy kis szívás a nyomdai pdf generálás előtt és ezért trükközni kell egy kicsit. (pl. képpé kell konvertálni bizonyos dolgokat, hogy színhelyes maradjon pdf konverzió előtt). Én X4-ben dolgozok (jelenleg ugye ez a 14-es verzió) de amilyen Pantone színekkel én dolgoztam, ezzel a módszerrel megfelelően lettek kinyomva. Viszont az Adobe programoknál nincs ez a szívás, úgyhogy ezen a területen tényleg veri a corelt - még mindig.
kicsit OFF:
Amúgy te nem tudod véletlenül, hogy az hogy fordulhat elő, hogy a nyomda megkap egy pdf-et, abból kedden kinyom egyet egy másikat meg pénteken és a egyik sokkal sötétebb, mint a másik?
◄ViZion 2009.11.06. 09:45:38
@The Designer:
Szerintem ott a gép mögött álló ember lehet a ludas, hiszen digitális nyomda ide vagy oda, azért a nyomdász is beleszól a dologba. Kicsit jobban "megnyomta" másodjára...
Esetleg az első csak proof volt, és másik gépen készült?
Nekem szólt a nyomda, h elég ha CMYK TIFF-et küldök, nem kell PDF... hát rendben, most várom az első ilyen cuccot, remélem nem lesz gond.
Szerintem ott a gép mögött álló ember lehet a ludas, hiszen digitális nyomda ide vagy oda, azért a nyomdász is beleszól a dologba. Kicsit jobban "megnyomta" másodjára...
Esetleg az első csak proof volt, és másik gépen készült?
Nekem szólt a nyomda, h elég ha CMYK TIFF-et küldök, nem kell PDF... hát rendben, most várom az első ilyen cuccot, remélem nem lesz gond.
troll666 2009.11.19. 13:10:04
nekem nagyon tetszik a corel, hamar összebarátkoztam vele, az adobe termékei ellenben sosem álltak a kezemre. még annak ellenére is, hogy milyen dolog az, hogy nem lehet hexben beírni színt, meg fehér csíkot bugoztat a dolgok szélére. jöhetne már az x5.
The Designer · http://design.blog.hu 2009.11.19. 13:17:40
@troll666: Igen, a hexben szín beírás (és az abba visszaváltás miatt) a windows számológépe egy fontos programmá válik! :) Ja, igen, a fehér csík bug : ugye azt mondod, hogyha pl. jpg-be exportálsz valamit fehér kb. 1 pixeles csík lesz baloldalon, meg alul...
Ez az exportálás alatti anti-aliassing opció miatt van. Ha kiveszed a pipát melőle nem lesz csík, cserébe viszont nem lesz simítva a jpg - kvázi randa lesz.
Emiatt én is rászámolok a jpg exportnál - rakok alá egy picit nagyobb alapot, az exportált képet megnyitom photo-paintben, és ott a paper-size-vel levágom a felesleget.
Jöjjön csak az X5! Már nagyon közel jár a coreldraw, hogy jól használható program legyen!
Ez az exportálás alatti anti-aliassing opció miatt van. Ha kiveszed a pipát melőle nem lesz csík, cserébe viszont nem lesz simítva a jpg - kvázi randa lesz.
Emiatt én is rászámolok a jpg exportnál - rakok alá egy picit nagyobb alapot, az exportált képet megnyitom photo-paintben, és ott a paper-size-vel levágom a felesleget.
Jöjjön csak az X5! Már nagyon közel jár a coreldraw, hogy jól használható program legyen!
troll666 2009.11.19. 13:29:53
@The Designer: nem arról beszélek, arról én nem tudtam :)
Fogtam két fekete, körvonal nélküli kört, vettem a metszetüket, befestettem feketére, majd a két kört összekombináltam. Kombinálás előtt minden rendben, utána viszont: kepfeltoltes.hu/view/091119/korok_www.kepfeltoltes.hu_.png
Fogtam két fekete, körvonal nélküli kört, vettem a metszetüket, befestettem feketére, majd a két kört összekombináltam. Kombinálás előtt minden rendben, utána viszont: kepfeltoltes.hu/view/091119/korok_www.kepfeltoltes.hu_.png
troll666 2009.11.19. 13:31:24
bár lehet hogy ez így helyes, én ezt nem tudom, ott üres a két kör. de ez a csíkozódás aránylag sokszor előjön, furcsa helyzetekben is.
The Designer · http://design.blog.hu 2009.11.19. 13:40:40
@troll666: Kipróbáltam és tényleg! Sőt ha nem metszetezek, csak kombinálom a két kört, és a metszeti területet smart fill-el töltöm ki akkor is ez van. De szerintem ez csak megjelenítési hiba. Akárhogy nagyítom ezt a "rést" köztük, nem lesz nagyobb, csak ilyen hajszálvékony marad. Sőt, ha mondjuk exportálok belőle egy 10 megapixeles jpg-t azon sincs rajta...
troll666 2009.11.19. 13:43:24
de piciben rajta van, nagyban tényleg nincs. attól még matematikailag ha a két kör diszjunkt részei feketék, és a két kör metszete is fekete, akkor minden fekete kellene hogy legyen.
troll666 2009.11.19. 13:50:11
és most arra is rájöttem, hogy ha rajzolsz két kört, kombinálás, smart fillel kitöltöd, fehér vonal lesz, de ha a smart fill által létrehozott görbéből csinálsz még egy másolatot, ami ugyanott van mint az előző, akkor már nincs fehér vonal. erre varrj gombot! :D
The Designer · http://design.blog.hu 2009.11.19. 13:56:50
Ha már itt tartunk, akkor az lehet a megoldás, hogy a bezier-görbe pontjait meghatározó függvény analóg-diszkrét konverziójának analitikus végrehajtása mellett a program még hozzáveszi annak a lehetőségét, hogy a n-távolságon (ahol n kis érték) belül x hasonló eredményt ad egy másik bezier görbe leíró függvénye, akkor mindkét görbék által határolt objektumot azonos kitöltő szín esetén megjelenítéskor 1 objektumként rajzolja ki? :)
The Designer · http://design.blog.hu 2009.11.19. 13:58:07
@troll666: Van ott még valami, csak halványabb a vonal...
The Designer · http://design.blog.hu 2009.11.19. 13:59:19
Mondjuk ennek még előnye is lehet, legalább tudod, hogy ott is van egy objektum, és nem folyik egybe a többivel, mert akkor észre sem vennéd... Azt hiszem elég jól kiveséztük a témát... :)
troll666 2009.11.19. 14:12:54
lehet valamilyen kerekítés is, és/vagy élsimítás. kiveséztük bizony. te a színkeveréshez értesz? :)
The Designer · http://design.blog.hu 2009.11.19. 14:21:43
@troll666: Azt nem tudom, hogy mi számít értésnek. Az RGB CMYK fogalmaival tisztában vagyok, tudom, hol melyiket érdemes használni, de pl a LAB-ot már nem vágom. Munkáknál gyakran támaszkodok a PANTONE színekre, mert könnyű a színszomszédokat, árnyalatokat meghatározni. Szóval a válasz egy "erős talán" :)
troll666 2009.11.19. 14:29:57
@The Designer: van pár kérdésem velük kapcsolatban, és azt tervezem, hogy valakit megkérdezek. Több blogot is találtam ilyen témában, és arra gondoltam hogy valaki írhatna egy blogbejegyzést erről olyan dummy-knak, mint én. Megmutathatom neked a kérdéseimet, hogy mire gondolok?
The Designer · http://design.blog.hu 2009.11.19. 14:32:49
@troll666: Persze, de szerintem dobd el emailben! info <kukac> naranchdesign <pont> hu
◄ViZion 2009.11.24. 13:52:40
küldtem a Lab-ról linket, ha érdekel.
de nem jelenik meg...
bonfire.blog.hu/2008/03/06/fenyero_es_kontraszt_helyes_beallitasa
de nem jelenik meg...
bonfire.blog.hu/2008/03/06/fenyero_es_kontraszt_helyes_beallitasa
◄ViZion 2009.11.24. 13:54:55
Hosszú kommentet írtam elsőre... mind1.
Lab a L lightness illetve a és b színcsatornára bontja a képet.
Ez a mód nem egzakt színt, hanem azt tartalmazza, h miből áll, hogyn néz ki a szín. L csatornán fényerőt állíthatsz, a színedet nem állítod el. kb. ennyi, retusálásra való.
Lab a L lightness illetve a és b színcsatornára bontja a képet.
Ez a mód nem egzakt színt, hanem azt tartalmazza, h miből áll, hogyn néz ki a szín. L csatornán fényerőt állíthatsz, a színedet nem állítod el. kb. ennyi, retusálásra való.
Deepfreeze 2009.12.03. 13:43:27
Aki webdesign-t csinál DRAW-val az jól meg is érdemli. A DRAW nem egyesíti magában az Adobe 3 programjának funkcióit, mint ahogy a cikk állítja. A DRAW az Illustrator megfelelője. Szerintem annál jobb. A Photoshop megfelelője a Photo-Paint. Minden megcsinálható vele, ami a Photoshoppal. Még a plug-injeit is lehet hozzá használni.
Én szívem szerint összegyúrnám a két programot. Van ami az egyikben jobb, van ami a másikban.
Viszont felhasználóbarátság tekintetében a Colrel fényévekkel az Adobe előtt jár. Photosopozás közben sokszor van olyan érzésem, hogy ahányan fejlesztik, annyiféle képpen teszik.
Én szívem szerint összegyúrnám a két programot. Van ami az egyikben jobb, van ami a másikban.
Viszont felhasználóbarátság tekintetében a Colrel fényévekkel az Adobe előtt jár. Photosopozás közben sokszor van olyan érzésem, hogy ahányan fejlesztik, annyiféle képpen teszik.
The Designer · http://design.blog.hu 2009.12.03. 13:54:10
@Deepfreeze: "nagyon sok funkciót ötvöz az Indesign, Illustrator és a Photoshop képességeiből" nem pedig egyesíti magában a 3 programot. Ha egyesítené, akkor senki nem használná az Adobe programokat. Amúgy mondj 1 okot, amiért a Corel Draw alkalmatlan webdesignra!
LOGOTEAM 2010.01.13. 17:08:26
@◄ViZion:
Hát én Corelt használo, nagyon kevés a PS tudásom, de ha így tudnék, mint a videón, akkor naponta nyúznám :)
Hát én Corelt használo, nagyon kevés a PS tudásom, de ha így tudnék, mint a videón, akkor naponta nyúznám :)
PixelPrint · http://www.behance.net/pixelprint/frame 2010.02.06. 14:40:43
Érdekes a cikk, de egy dolgot kihagy, a Corel szinte nem alkalmas nyomdai célú használatra. Nem kezeli megfelelően a szineket és sok a hibázás lehetősége is.
3 évig napi 8-10 órát nyomtam a Corelt, mert a cég ahol dolgoztam erre volt berendezkedve, betűt vágtunk arra tökéletes, de ha színhű nyomdai terméket kellett előállítani, esély sem volt rá. Egy ideje már áttértem a az Adobe termékekre, ez eszembe sem jut, főleg a kalibrált monitoron. A corel nem egyesíti a cikkben említett funkciókat, hanem félmegodásokat kínál. Mindezek mellett semelyik nyomda nem fogadja a Corel filéket, sem a vele készített PDF-et, TIFF-et.
3 évig napi 8-10 órát nyomtam a Corelt, mert a cég ahol dolgoztam erre volt berendezkedve, betűt vágtunk arra tökéletes, de ha színhű nyomdai terméket kellett előállítani, esély sem volt rá. Egy ideje már áttértem a az Adobe termékekre, ez eszembe sem jut, főleg a kalibrált monitoron. A corel nem egyesíti a cikkben említett funkciókat, hanem félmegodásokat kínál. Mindezek mellett semelyik nyomda nem fogadja a Corel filéket, sem a vele készített PDF-et, TIFF-et.
The Designer · http://design.blog.hu 2010.02.06. 15:01:58
Tévedsz. A csak adobe termékeket használni tudók táborához tartozol. Évek óta hibátlan és színhelyes nyomdai pdf-eket állítok elő vele (X4es verzió) csak tudni kell hogy mikor használd az ICC profilt, figyelni, hogy nyomdába leadás előtt miket konvertálj adott dpi-ben képpé, és figyelni, hogy RGB vagy CMYK színtendszerben dolgozol. A nyomdák pedig simán fogadják a pdf-jeimet, mivel a pdf egy 300 dpi-s Cmyk képet tartalmaz, amit nem lehet rosszul értelmezni. De tisztában vagyok az adobe hegemónia utalkodásával, mert az X4 előtti verziókban tényleg sok a hiba. Az X4ben is van sok baki, de az mind kikerülhető. Ha kijavítanák őket, az X5 (?) lenne a tökéletes grafikai program.
PixelPrint · http://www.behance.net/pixelprint/frame 2010.02.06. 15:23:42
Szerintem az nem megfelelő ha a pdf csak egy 300dpi-s képet tartalmaz, attól pdf a pdf, hogy megtartja a vektoros elemeket, így nincsen minőségromlás. De mondok még egy érvet: Nem fejlesztik Mac-re, ott az X3 az utolsó verzió és nem is lesz több, így eleve kiesett a komoly nyomdaipari dtp-s munkákból és nekem sincs esélyem tovább dolgozni vele. Tovább megyek, szerettem mert egyszerű volt megrajzolni vele egy logót mondjuk jpg-ről, de csak és kizárólag vektoros munkára szabad használni. Azon, hogy egyesíti a Quark-ot az Indesgin-t és az Illustrator-t, sőt még a Ps-t is, kár vitázni mert butaság.
The Designer · http://design.blog.hu 2010.02.06. 16:07:40
Szóval a nyomdák mégiscsak fogadják a csúnya coreles pdf-et, ugye? :) naná miért ne fogadnák!
Én a 300 dpi-s nyomtatást tökéletesen élesnek látom, akár nagyítóval is nézhetem. Nem vagyok nyomdász de ezekszerint az általam leadott 300 dpi-s anyagból tökéletes nyomtatást lehet produkálni... Nocsak! Ezekszerint mégsem igaz amiket írsz. Nincs Mac-em mert sajnos nem engedhetem meg magmnak a csillagászati ára miatt. De ez nem is gond. Hisz a Mac-re ott vannak az adobe cuccok. Nem mindenkinek van Mac-je és nem csak Mac-en lehet designolni. Nem marad vektoros a pdf? Igaz, de kit érdekel. Pdf-et csak internetes megtekintésre és nyomdába adok le. Szerkeszteni nem azt fogom, arra ott a cdr file, de sztem adobe illustratorban sem pdf-ben tartod a szerkeszthető file-t hanem ai-ban vagy eps-ben. Hogy kivált-e más grafikai programokat? Bármilyen grafikát elkészíthetsz corelben is. Van ami az egyik programban egyszerübb, és van ami a másikban. Van aki ehhez ért és van aki ahhoz...
Én a 300 dpi-s nyomtatást tökéletesen élesnek látom, akár nagyítóval is nézhetem. Nem vagyok nyomdász de ezekszerint az általam leadott 300 dpi-s anyagból tökéletes nyomtatást lehet produkálni... Nocsak! Ezekszerint mégsem igaz amiket írsz. Nincs Mac-em mert sajnos nem engedhetem meg magmnak a csillagászati ára miatt. De ez nem is gond. Hisz a Mac-re ott vannak az adobe cuccok. Nem mindenkinek van Mac-je és nem csak Mac-en lehet designolni. Nem marad vektoros a pdf? Igaz, de kit érdekel. Pdf-et csak internetes megtekintésre és nyomdába adok le. Szerkeszteni nem azt fogom, arra ott a cdr file, de sztem adobe illustratorban sem pdf-ben tartod a szerkeszthető file-t hanem ai-ban vagy eps-ben. Hogy kivált-e más grafikai programokat? Bármilyen grafikát elkészíthetsz corelben is. Van ami az egyik programban egyszerübb, és van ami a másikban. Van aki ehhez ért és van aki ahhoz...
PixelPrint · http://www.behance.net/pixelprint/frame 2010.02.06. 16:16:49
Igenis fontos a pdf vektorossága ez sem vita kérdése. Mit teszel ha egy 20m x 50m-es mesh háló grafikáját kell küldened a nyomdának? Azt is képként küldöd?- Nem hiszem... De nem veszekedni csak vitázni szerettem volna:)Ja és szakmámat tekinte nyomdász vagyok, van rálátásom a Coreles filékból való gyártásra is, hát annál nem sok nagyobb szopó van.:) További szép hétvégét!:)
The Designer · http://design.blog.hu 2010.02.06. 16:32:25
Megven vektorosban szerkeszthetőben. A nyomda mondja, hogy neki kell ekkorában. PDF export, elküldöm. Aztán szól, hogyha kell mondjuk A0 nagyságban. Export, és küldöm azt is. 2 méret 2 export.
Egy mesh háló meg - amellett hogy bazinagy - tartalmazhat fotókat is. Nagyon nagy felbontású fotó kell hozzá, hogy szép legyen. A grafikából is ilyen kell a mesh-re. Egy megfelelően jó felbontású kép kell (ha belegondolsz nyomtatás előtt úgyis kép lesz a vektorból is), akkor meg akár én is felskálázhatom sok dpi-re és akármekkora felbontásra, és elküldhetem képként is, nem?
Ja, és amúgy tök jó hogy írsz, félre ne értsd! Ez a blog arra van, hogy ezeket a témákat végre jól kivesézzük! :)
Egy mesh háló meg - amellett hogy bazinagy - tartalmazhat fotókat is. Nagyon nagy felbontású fotó kell hozzá, hogy szép legyen. A grafikából is ilyen kell a mesh-re. Egy megfelelően jó felbontású kép kell (ha belegondolsz nyomtatás előtt úgyis kép lesz a vektorból is), akkor meg akár én is felskálázhatom sok dpi-re és akármekkora felbontásra, és elküldhetem képként is, nem?
Ja, és amúgy tök jó hogy írsz, félre ne értsd! Ez a blog arra van, hogy ezeket a témákat végre jól kivesézzük! :)
PixelPrint · http://www.behance.net/pixelprint/frame 2010.02.06. 16:41:26
Pont erre gondoltam, hogy a file mérete miatt problémás a leraszterizált vektor. Egy ilyen méretű grafika sokszor (ha csak betű van rajta, fotóról nem is beszélve) 4-500MB. Ha lökök belőle egy vektorosat, 120Kb.
És visszajutottunk oda, ahonal elidult, hogy sokszor hibázik a PDF export. Pl.: 10ből 4x tuti eldobja a perspektívát ez tapasztalat.
Még egy kis szurkálódás, a Corel (ha jól emlékszem) csak mindenféle pluginekkel tud nagy méretű pdf-et írni, alapból nem:))
És visszajutottunk oda, ahonal elidult, hogy sokszor hibázik a PDF export. Pl.: 10ből 4x tuti eldobja a perspektívát ez tapasztalat.
Még egy kis szurkálódás, a Corel (ha jól emlékszem) csak mindenféle pluginekkel tud nagy méretű pdf-et írni, alapból nem:))
The Designer · http://design.blog.hu 2010.02.06. 17:31:21
Ebben az extrém esetben ez igaz - persze csak akkor ha nem tartalmaz raszteles elemeket a grafika. Egyébként még 500mb-os pdfre még soha nem volt szükségem.
PixelPrint · http://www.behance.net/pixelprint/frame 2010.02.06. 18:58:07
De ennek ellenére értem én, hogy király a Corel csak számomra nem az ideális, ahogy sok Gyek. grafikus és tervező számára sem.
A továbbiakban is fogom látogatni a blogod, érdekes dolgok vannak it...
A továbbiakban is fogom látogatni a blogod, érdekes dolgok vannak it...
Koan 2010.02.15. 22:56:21
sziasztok
csak most találtam a blog-ot de látogatni fogom. én corelt használok már több mint 8 éve és bárki bármint mond a corel is és az adobe család is a corel egyszerű és kiadványszerkesztésben a legjobb az adobe meg a bittérképes grafikában és a flash-ben a jó. mellesleg a nyomdák töbsége corel-os dokumentuokat is tud fogadni csak nem ajánlatos abban odaadni nekik a nyomtatni kívánt dolgot mert lophatják a dolgokat belőle... (tapasztalatból mondom)
csak most találtam a blog-ot de látogatni fogom. én corelt használok már több mint 8 éve és bárki bármint mond a corel is és az adobe család is a corel egyszerű és kiadványszerkesztésben a legjobb az adobe meg a bittérképes grafikában és a flash-ben a jó. mellesleg a nyomdák töbsége corel-os dokumentuokat is tud fogadni csak nem ajánlatos abban odaadni nekik a nyomtatni kívánt dolgot mert lophatják a dolgokat belőle... (tapasztalatból mondom)
Borzasztó Károly 2010.02.18. 14:25:41
Ha valaki grafikusként melózik, elvárás azért, hogy bírjon már használni grafikai programokat, legyen az vektoros vagy sem, nemigaz? Amúgy én gimpet használok. Tényleg, gimpre nem lehet szavazni? :))
The Designer · http://design.blog.hu 2010.02.18. 15:49:09
@Redaz: Persze! Sőt ha van kedved, írj a Gimp-ről és felrakom a blogra!
Utolsó kommentek